woensdag 17 februari 2016

Vip of Vop

Op een avond in november vroeg ik Michael of hij weleens naar Wenen was geweest, nein, en ikzelf auch nicht. Alhoewel we onze bedenkingen hadden over de Weense paardenkoetsjes, boekten we toch maar een vliegticket, en over een paar dagen is het dan eindelijk zover dat we gaan. Met een verlopen paspoort kom je niet ver, dus een paar weken geleden moest ik eerst een nieuw paspoort regelen. Ik kan zeggen dat een pasfoto laten maken na in de kou te hebben gefietst nou niet echt ideaal is, mijn gloeiende rode winterwangen totaal in de spotlight! Blijkbaar vond de gemeente dat ook, want toen ik het nieuwe paspoort ophaalde was ik blij verrast dat de kleurenfoto in een zwart-wit exemplaar was veranderd, de komende tien jaar kan ik weer gephotoshopt vooruit!
Maar voordat de koffers voor Wenen ingepakt konden worden, waren er eerst nog een paar andere steden die we bezochten. Zoals een fijne mooie wandeling door blubsie en over bruggetjes in de buurt van Landsmeer, een bezoek aan een barbershop en de film The Revenant in Groningen; maar een belangrijk bezoek was toch wel dat aan Rotterdam, voor Michaels halfjaarlijkse controle in het ziekenhuis. De uitslag was gelukkig weer goed, de keerzijde was het nieuws dat de kuur die Michael heeft gehad toen hij ziek was wel wat blijvende lichamelijke schade heeft veroorzaakt. Volgens de arts was het “een zware kuur die, met alle respect, vaak wordt gebruikt voor de wat ahum ‘oudere’ patiĆ«nt.” Positief als hij is, antwoordde Michael dat het in ieder geval wel een “VIP” behandeling was, waarop de arts doldwaas voorstelde om het in de toekomst misschien gewoon “VOP” (very old person) kuur te noemen. Lachend kwamen we de spreekkamer uit om pas over een halfjaar weer terug te hoeven komen. ’s Avonds vierden we het goede nieuws met een vriendin en haar kinderen in Rotterdam, een gezellige avond bijpraten. Nu we toch op tournee door Nederland waren, gingen we zaterdagavond bij vrienden in Harderwijk op visite. Het was een leuke avond waar we qua wijnen door verschillende landen reisden. En dan nu op naar de Oostenrijkse gloeiwijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten